2014. május 5.

Házi rétes

 

Ez volt életem első saját készítésű rétese. Jó, tudom, meg is látszik rajta...:)
Sosem mertem eddig nekiállni, mondván nehéz, időigényes és "pepecs" munka... - gondoltam én... egészen amíg nemrégen rátaláltam Apróséf receptjére. Fantasztikusan finom lett, és egyáltalán nem nehéz elkészíteni. Szuper a tészta, álom volt vele dolgozni.
A tölteléket ízlés és tetszés szerint lehet variálni, változtatni.

Hozzávalók:
400g finomliszt
1db tojás
30g zsír
2,5dl víz
4 csepp 10%-os ételecet
csipet só

A tészta külső és belső lekenéséhez:
kb. 200g zsír

Töltelék:
tetszés szerint



Elkészítés:
A hozzávalókat kimérjük és hólyagosra dagasztjuk a tésztát.
Majd enyhén lisztes felületen kerek cipót formázunk belőle és egy sütőpapírra rakjuk.
Tetejére egy kevés olajat öntünk és egyenletesen elkenjük rajta, majd egy másik sütőpapírral befedjük, lepréseljük (pl. egy jó vastag szakácskönyvvel:)) és 20 percet hagyjuk pihenni.
Száraz, enyhén lisztezett asztalterítőre rakjuk a tésztát, alul-felül szárazra lisztezzük és a kezünkkel bentről kifelé kihúzkodjuk amíg kb. 140x50cm nagy lesz.
Óvatosan lekenjük olvasztott zsírral, megtöltjük ízlés szerinti töltelékkel, levágjuk a szélén a vastagabb részeket és a terítő segítségével feltekerjük a rétest.
Majd óvatosan átemeljük sütőpapíros tepsibe, és a tetejét is lekenjük olvasztott zsírral.
210 fokra előmelegített légkeveréses sütőben sütjük 7 percig, majd visszavesszük 130 fokra és további 15-20 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése