2013. július 14.

Viktoriánus tejkenyér

Ahogy a neve is mondja... tejkenyér... tehát viszonylag sok tejjel készül ( a kenyerekhez viszonyítva), amitöl igen puha lesz, és nemcsak a belseje, hanem kívül is. Tehát ez nem az a ropogós héjú kenyérke.
 
 
 
Hozzávalók:
500g liszt
3dl tej
1 evökanál cukor
15g friss élesztö
1 kiskanál só
2 evökanál olaj
2 evökanál burgonyapehely
 
Elkészítés:
A hozzávalókat összedolgozzuk, én itt is mindent a kenyérsütögépbe pakoltam és a tésztadagasztás programra kapcsoltam. Amikor ez kész volt, benne hagytam, amíg a duplájára kelt.
Majd egy enyhén lisztezett lapon kézzel átgyúrtam, megformáztam és a sütöpapírral bélelt jénaiba raktam. Tetejét rátéve pihenni hagytam, ismét amíg kb. a duplájára kelt. 
Éles késsel bevágtam a tetejét, a jénai tetejét bespricceltem hideg vízzel és 220 fokosra elömelegített sütöben 40 perc alatt sült meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése