2013. július 21.

Sokmagvas rozsos korpás kenyér

Hozzávalók:
300g kenyérliszt
100g rozsliszt
10g búzakorpa
10g tönkölykorpa
10g zabpehely
1 evökanál cukor
15g friss élesztö
2,5dl víz
50g puha vaj
1,5 kiskanál só
1-1 evökanál szezám-, len-, napraforgó- és tökmag, zabpehely
 
Elkészítés:
A hozzávalókat a magokon kívül összedolgozzuk, én a robotgépre bíztam ezt... Mindent kimértem a keverötálba és 1-es fokozaton elindítottam. Amikor már majdnem összeállt a tészta, hozzáadtam a magvakat, így hagytam még addig menni a gépet, amíg bedolgozta ezeket. Amikor összeállt a magvas cipó, lekapcsoltam a gépet, letakartam egy konyharuhával és hagytam a tálban kb. a duplájára kelni.
Ezután lisztezett felületen átgyúrtam, és ismét 15 perc pihenés következett.
Utána megformáztam és a sütöpapíros jénaiban(tetejével) hagytam ismét kb. a duplájára kelni.
Bevágtam, megint hagytam kb. 10percig állni, majd bespricceltem vízzel a tetejét és megszórtam magokkal. Bespricceltem a jénai tetejét is hideg vízzel, rátettem és 220 fokosra elömelegített sütöben 40 perc után már tulajdonképpen szép és kész volt, de ekkor levettem a tetejét és további 5 percre bennt hagytam, hogy ropogósodjon még egy kicsit.  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése