2013. június 29.

Lenmagos kenyér

 

 
Hozzávalók:
260g búzaliszt
100g rozsliszt
1 kiskanál só
1 evőkanál cukor
1/2dl tej
15g friss élesztő vagy(!) 2 kis mérő porélesztő
100g lenmag
(A lenmagot fél liter vízzel leforrázzuk, és kb. 2 órát duzzadni hagyjuk, majd alaposan lecsöpögtetjük.)

Elkészítés:
A kenyérsütőgép dagasztás programjával kidolgoztatjuk a tésztát, én benne hagytam amíg kb. a duplájára kelt. 
Utána kivettem, átgyúrtam, cipót formáztam belőle, majd a sütőpapírral bélelt jénaiba raktam, és a tetejét rátéve hagytam még egy fél órát pihenni. 
 Ezután bevágtam, meglocsoltam egy kevés vízzel, ismét 10perc pihi.
Végül 200fokra előmelegített sütőben megsütjük. 

Kenyérsütögépben:
A hozzávalókat a lenmag kivételével a megszokott módon a kenyérsütőgép üstjébe tesszük, és a korpás kenyér programot indítjuk el. Hangjelzésnél öntjük bele a lecsöpögtetett lenmagot, majd hagyjuk a gépet teljesen befejezni a kenyeret.
Ízlés szerint bekenhetjük, és magvakkal is megszórhatjuk.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése