2013. június 9.

Briós kókusztejjel

Ez volt a mai uzsonnánk... :)
Be kell valljam ezidáig még soha nem használtam/kóstoltam a kókusztejet, de a héten amikor megláttam a boltban, gondoltam itt az ideje kipróbálni. Az egész családnak nagyon ízlett, úgyhogy próbálok majd gyakrabban finomságokat sütögetni vele.

Hozzávalók:
460g liszt
1dl langyos cukros tej
25g friss élesztö
50g cukor
40g puha vaj / margarin
2dl kókusztej
 
Megkenéshez / Tetejére:
egy kevés kókusztej
cukor
 
Elkészítés:
A tészta hozzávalóiból kelt tésztát készítünk. Én szokásosan ezt is a kenyérsütö tésztadagasztó progjamjára bíztam. Nálam ez 1,5 óra, így a végére szinte a gép tetejéig feljött a tészta, tehát jócskán duplájára kelt. 
Kivettem a cipót és 12 egyenlö részre osztottam.
Minden részt egy enyhén lisztezett felületen újjnyi vastagságúra kisodortam, majd összetekertem, mint egy csiga, a végét pedig kissé alányomtam.
Sütölapos tepsin hagytam még kb. 20 percet állni, aztán bekentem kevés kókusztejjel és megszórtam a cukorral.
180 fokra elömelegített sütöben 25 perc alatt sült meg. Ha elkészült, hagyjuk még a tepsin 10-15 percet pihenni. 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése